Firma sprzątająca – jej obowiązki

Z roku na rok coraz większym uznaniem cieszą się firmy sprzątające. Zapewniają one kompleksową usługę i pozwalają cieszyć się czystym i nienagannym biurem lub mieszkaniem. Zanim zatrudnisz firmę sprzątającą, warto, abyś wiedział, czego możesz wymagać od pracowników.

Głównym obowiązkiem firmy sprzątającej jest utrzymywanie czystości w pomieszczeniach, które zostały przydzielone do sprzątania oraz w pomieszczeniach gdzie przechowywane są urządzenia do sprzątania i środki czystości. Ponadto strony mogą ustalić, że pracownicy sprzątający będą dbali również o otoczenie przed wejściem do budynku firmy. Uszczegóławiając do zakresu obowiązków pracowników firmy sprzątającej należy zamiatanie i mycie podłóg, odkurzanie wykładzin oraz pranie tapicerki meblowej oraz wycierania kurzu i usuwania zabrudzeń z mebli i przedmiotów znajdujących się w pomieszczeniu.

Ponadto pracownik sprzątający, który ma za zadanie utrzymać czystość również w toaletach, zobowiązany jest do mycia i czyszczenia urządzeń sanitarnych, umywalki oraz armatury i zadbania o czystość luster. Do jego obowiązków należy również mycie okien i drzwi znajdujących się w pomieszczeniach. Poza tym powinien uzupełniać artykuły higieniczne w pomieszczeniach, takie jak mydło, papier w rolkach toaletowy czy płyn do mycia naczyń.

Ponadto pracodawca może wymagać od pracownika, aby oszczędnie i w określonym celu używał urządzeń i środków czystości. Należy pamiętać, że dokładny zakres świadczonych usług powinien znajdować się w umowie zawartej między zleceniodawcą i firmą sprzątającą.